Sunday sunset

Söndagen är här, oundvikligen. Inte för jag klagar, nu när säsongen äntliiigen dragit igång på plantskolan så är jag mer än glad när det är måndag och dags att ge sig iväg till växthusen. I fredags hade vi ca +22 grader i växthuset. Det klimatet var väldigt trevligt att jobba i !
Det vi har gjort nu på jobbet är att plantera mycket kryddor (plugg-plantor) t.ex. olika sorters salvia, dragon, citronmeliss, rosmarin, persilja och lavendel. Ett gäng bar-rots plantor har också krukats in. Hosta, aconitum, pulmonaria och brunnera är bara några av dem. Jag hoppas verkligen det här solskensvädret fortsätter, för just nu ligger snötäcket 60 cm tjockt ute på fält och bänkgårdar, så nån försäljning går inte att tänka på. Hoppas det töar snabbt nu! Ju snabbar snön försvinner får jag även lite fler arbetskamrater, just nu är det mest  bara jag och ägarna. Det är inte så dumt, men lite sällskap är ju rätt trevligt. Skratt och stoj är inget ovanligt för vårat gäng på Rolands! :)

Helgen som varit i övrigt så avklarade vi ännu ett 30-årskalas. (Känns som varenda kotte fyller år i mars månad!) Brist på tid och inspiration gjorde att jag hoppade in på blomsterhandel och köpte blomma till födelsedagsbarnet. Eftersom det var en kille, så fick det bli ett par fräcka gula spindelkrysantemer med mycket grönt till. Tror han gillade det!

Nu får det nog bli påskmust, kaka och mys i soffan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0