The birthday bouquet







Där har ni receptet på en enkel med maffig vårbukett! Kvistarna går ju självklart att byta ut, ta vad som finns till hands! Bland mina egna tulpaner här hemma har jag stuckit ner bl.a. en kvist från en rosbuske, med gamla nypon o allt som satt kvar! Jag tycker alla grenar/kvistar är så fina nu på vårkanten när de verkligen sväller av växtkraft. Ormhassel kan man få tag på i de flesta blomsteraffärer. Jag har sån tur att min mamma har en stor ormhassel i sin trädgård, den ansas ganska brutalt ibland! Älskar de snirkliga krokiga grenarna. Syrenen testade jag att ta in just för att knopparna var riktigt 'på gång' och det sprack upp små pinfärska blad nästan direkt! Gör sig riktigt fint tillsammans med tulpanerna. Kom ihåg att snitta om och ge tulpanerna nytt vatten varje dag. Och det är bättre att ge dom lite vatten ofta med jämna mellanrum, så inte bladen står i vatten hela tiden.

Lycka till med skapandet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0